Turisti zo Západu sú tu – hurá !

3. augusta 2022, nshv, Nezaradené

Bol som si včera obzrieť lesy v našom plošne najväčšom pohorí – Slovenskom rudohorí. Svahy tohto pohoria sú v prevažne obrátené na juh a vystavené tento rok až extrémne silným horúčavám a samozrejme suchu. Odhadom už až pätina stromov vysychá. Smutný, veľmi smutný pohľad.

Na druhej strane som sa však počas jazdy Gemerom, Malohotnom, Novohradom a Hotnom aj potešil. Stretol som dvoch na prvý pohľad západných turistov na miestach, kde sa doposiaľ až tak nevyskytovali. Na ceste medzi Modrým Kameňom a Zvolenom, neďaleko miesta, kde je pôvodná hradská uzavretá rampou a strážnou vežou,-pri vjazde do vojenskej základne a polygónu Lešť som stretol dvoch veselých Britov. Jazdili zo strany na stranu /po musím priznať málo frekventovanej ceste/, vyhodili z okna plechovku od piva. Boli to nakrátko ostrihaní „boys“, zjavne zo spomenutého rezortu „Lešť“.

Auto s druhou skupinou západných „turistov“ som uvidel na prípojke Zvolena na diaľnicu. ŠPZ vzadu pozostávala z malej vlajočky, písmena Y, čísel -a žiadneho označenia štátnej príslušnosti. Až keď som išiel popri aute, zbadal som na ňom nápis „Bundeswehr“. Chlapci v tomto nemeckom aute mali vlasy v rovnakom strihu ako ich britskí kolegovia v Lešti. -Na prvý pohľad bolo zrejmé, že v NATO dbajú ja homologizáciu nielen zbraní ale aj ľudí.

Spočítané a podčiarknuté: lesy nám vysychajú a ich okolie miesto vody zaplavujú cudzokrajné tvory. Welcome to Hell, Brothers !